W ciągu kilku dni po tym jak Facebook zablokował pokazywanie Australijskich newsów na swoim social medium, Aplikacja ABC News stała się hitem. Firma Australian Broadcast Company wiele zyskała na decyzji Facebooka. Być na szczycie przebojów Apple Store w Australii to prawdziwy sukces. Można spodziewać się ostrej reakcji ze strony Facebooka.
Prawdopodobnie to chwyt marketingowy ABC spowodował wzrost zainteresowania tą aplikacją. ABC News zainwestowało w reklamę na Facebooku, która kierowała użytkowników do tej właśnie aplikacji. Tak więc zamiast reklamować swoje newsy, skierowali użytkowników do ABC News. Użytkownicy nie zawiedli i masowo zaczęli pobierać aplikację z ich ulubionymi informacjami.
ABC News jest obecnie na drugim miejscu pod względem używalności aplikacji App Store w Australii. Jeszcze istotniejsze jest to, że ABC News zajmuje pierwsze miejsce pod względem aplikacji informacyjnych. Był moment, w którym aplikacja ta wyprzedziła zarówno Facebook Messenger, Facebook i Instagram.
Użytkownicy zachęceni przez ABC ściągali masowo aplikację. Tym samym dali znak Facebookowi, że nie liczą się z opinią tego medium Internetowego. Facebook wykupił wszystkie cztery kolejne aplikacje po ABC News. A Szósta z nich to twitter. Wiemy, że Facebook wykupił również inne firmy. Stąd reakcja użytkowników, którzy czują, że Facebook zawłaszcza sobie, powoli, wszystkie socjal media.
Odpowiedź Facebooka na zamieszczanie newsów z ABC News App Store w Australii było dyktowane niezgodą na regulacje prawne narzucane na platformy technologiczne. Udostępnianie treści jest tam związane z płaceniem australijskim firmom medialnym, za to, że użytkownicy dodadzą treść na swój profil (w ten sposób platformy czerpią dochody z reklam, a więc użytkownik byłby jakiegoś rodzaju reklamą).
Czas pokaże jaki będzie wynik sporu między ABC News z Australii a Facebookiem. Jedno jest pewne – użytkownicy nie opuszczą swojej ulubionej bazy informacyjnej, tylko dla Facebooka.